Deodorant

In doua variante: solid si crema

Saptamana trecuta m-am mobilizat sa fac un deodorant pentru ca nu eram multumita deloc de cel pe care il aveam (tot natural, dar ceva nu era potrivit pentru mine). Asa ca am cautat niste retete pe net si in functie de ce ingrediente aveam prin casa. Am gasit o reteta si am lucrat un pic pe ea pentru ca nu aveam tot ce imi trebuia. Am pus asa:

1,5 lingura unt de shea

1,5 lingura ulei de cocos

2 linguri unt de cacao

2 linguri bicarbonat de sodiu

2 linguri amidon de porumb

1 lingura de ulei de rozmarin

ulei esential (7 picaturi de lavanda si 3 de palmarosa)

Am topit unturile / uleiurile solide pe baie de aburi, am adaugat restul ingredientelor cu exceptia uleiurilor esentiale si am amestecat bine. Dupa ce s-a racit usor am adaugat si uleiurile esentiale si am amestecat din nou.

Am turnat in recipientul special de deodorant si, pentru ca era prea multa compozitie, am pus si intr-un alt recipient de crema. Am dat la rece si am asteptat nerabdatoare.

La cateva minute dupa ce am deschis recipientul de deodorant, surpriza, incepea sa se topeasca. Nu a durat mult sa-mi dau seama ca pusesem cam multa cantitate de ulei fata de unturile solide. Era asadar normal sa nu ramana solid. Totusi, trebuia sa-l solidific cumva asa ca am pus o lingura jumatate de ceara de albine. Si, iata, ca a iesit si deodorantul solid!

Il folosesc de vreo saptamana deja si sunt multumita de el. Este usor de aplicat (chiar si crema), are un miros discret de lavanda, intra repede in piele si face treaba mult mai buna decat cel pe care il aveam. O sa-l mai incerc si cu alte uleiuri esentiale sa vedem ce efecte mai obtinem.