Lime cheesecake

tort lime si afine (1 of 3)

Unul dintre torturile raw preferate, un pic mai complicat din cauza suprapunerii de straturi, insa clar merita 🙂

Pentru blat am folosit:

2 cani de migdale hidratate peste noapte si clatite bine

10-12 curmale hidratate in jur de 2 ore

1 lingurita de vanilie

1 cana de afine (eu am folosit decongelate si scurse bine)

1/2 lingurita maca si 1/2 lingurita de mesquite (blatul va avea un usor gust de caramel, dar le puteti omite fara probleme)

Am amestecat toate ingredientele in robotul de bucatarie si am intins bine jumatate de compozitie in forma de tort.

Pentru crema am folosit:

2 cani de nuci caju hidratate si clatite bine

sucul de la 3-4 lime

coaja de la un lime

1 lingurita de vanilie

5-6 linguri de miere

200 ml de lapte de cocos

4-5 linguri unt de cocos topit pe baie de aburi

2 lingurite de agar-agar si 100 ml de lapte de cocos

Am adaugat in blender laptele de cocos, mierea de albine, sucul de lime si cajuul si le-am amestecat bine pana am obtinut o crema. Am adaugat vanilia si coaja de lime si am mai pulsat de 2 ori.

Separat, am dat in clocot o lingurita de agar-agar in 50 ml de lapte de cocos. Am lasat amestecul sa se racoreasca putin dupa care l-am amestecat cu jumatate din crema (am folosit tot blenderul). Am intins crema peste blat si am pus tortul in frigider ca sa se intareasca bine. In 30 minute ar trebui sa fie gata pentru a pune cel de-al doilea strat de blat si apoi cel de crema (si pentru acest strat am folosit amestecul de agar-agar). La final am presarat coaja de lime.

Este un tort racoritor, aromat iar combinatia lime-afine este absolut delicioasa. Mie una imi place mai mult lime-ul decat lamaia, dar puteti incerca si tortul de lamaie sau poate pe cel de lamaie si afine 😉

Tips & tricks:

Daca aveti mai mult timp, puteti renunta la amestecul de agar-agar. Puneti tortul la congelator aproximativ 2 ore atat inainte de cel de-al doilea rand de blat cat si dupa ce l-ati terminat.Aveti insa grija sa-l scoateti la temperatura camerei cu aproximativ 2 ore inainte de a-l consuma ca sa nu va inghete gatul.

Puteti varia fara grija cantitatile de miere, suc de lime, vanilie. Puneti dupa gust, astfel incat sa va placa voua 🙂

tort lime si afine (2 of 3)