Ciocolata cu fructe uscate

ciocolata (1 of 1)

Cum in 99% din cazuri retetele mele de preparate raw sunt inspirate de dorintele copilului sau de ingredientele pe care le am la indemana, improvizez mult. Pun la ochi, gust din cand in cand, mai adaug un ingredient etc. Asa ca se mai intampla sa nu-mi iasa din prima preparatul. Ciocolata din reteta aceasta e unul dintre acele cazuri pentru ca ea trebuia sa fie simpla si cu niste fructe uscate pe deasupra. Dar nu pe toata. Doar pe 2 bucati. Asta a fost cererea copilului🙂 N-a fost sa fie pentru ca am pus prea putina cacao, prin urmare nu s-au legat ingredientele si am observat dupa ce am pus compozitia in forme, cu alte cuvinte am vazut cum se ridica untul la suprafata… Cum unele dintre forme erau deja ornate (cu fructe, seminte de canepa), nu am avut alta cale decat sa amestec din nou toata compozitia si sa completez cu ce era nevoie, in acest caz mai era nevoie de niste cacao.

Astfel a iesit aceasta ciocolata cu fructe uscate si seminte de canepa, care, norocul meu, a fost la fel de buna si apreciata ca cea simpla.

Nu va zic cantitati, chiar nu le stiu, dar va zic ce am folosit.

cantitati egale de unt de cacao topit pe baie de aburi (sa nu fie fierbinte) si cacao raw (am pus si o lingura si maca si una de mesquite, dar nu e musai)

miere de albine dupa gust

vanilie pudra

scortisoara (de regula, la o lingurita de vanilie pun 1/2 lingurita de scortisoara)

fructe uscate dupa plac, merisoare, agrise, goji

seminte de canepa (daca va plac, o lingura-doua nu strica, ci chiar face foarte bine :))

Am amestecat energic untul cu cacaua si mierea de albine. Trebuie sa obtineti o crema destul de densa,  sau nu fie lichida. Mai lasati compozitia sa se odihneasca vreo 5 minute, e mai usor de urmarit daca se separa untul sau nu. Daca e totul in regula, adaugati restul ingredientelor, amestecati bine iar apoi puneti ciocolata in forme (daca se separa untul, mai puneti cacao, daca e prea tare, mai puneti unt, daca nu e suficient de dulce, mai puneti miere :)).

Puteti sa o tineti la congelator sau in frigider (ca sa se intareasca mai repede, va recomand sa o puneti in congelator).

Este o ciocolata aromata, consistenta si plina de ingrediente sanatoase.