Tort de afine si lamaie

Un tort excelent, cel mai bun din toate cele pe care le-am facut pana acum. Raducu l-a apreciat in egala masura🙂

Pentru acest tort nu am urmat o reteta anume, m-am ghidat dupa ce am mai facut pana acum, dar combinatia de afine cu lamaie am gasit-o aici. Este un tort in 3 straturi: un blat simplu, crema de afine si crema de lamaie.

Blatul l-am facut dintr-o cana mare de migdale hidratate peste noapte, clatite bine dupa, opt curmale hidratate timp de o ora si vanilie (mai putin de jumatate de lingurita). Totul in robot, maruntit bine si gata! Am pus blatul in forma de tort si l-am dat la frigider.

La crema de afine am avut ceva emotii pentru ca pana acum nu prea imi reusea crema din caju. De data asta am insistat un pic mai mult pana a iesit pufoasa-pufoasa🙂. Am pus in blender o cana mare de caju hidratat peste noapte (dupa ce l-am scurs de apa si l-am clatit bine) si am adaugat apa cat sa acopere cam trei sferturi din cantitatea din blender. Am mixat bine, bine si am ajutat din cand in cand cu o spatula ca sa se amestece si sa se marunteasca totul foarte bine. Am adaugat apoi cam 200 gr de afine decongelate (in frigider), 3 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi si 4 linguri de miere de albine si am amestecat totul foarte bine in blender. Separat, pentru linistea mea (imi era frica ca se va lasa compozitia odata adus tortul la temperatura camerei), am pregatit pe foc 1/2 lingurita de agar-agar cu 1/2 pahar de apa si am amestecat foarte bine cu crema de afine. Am turnat compozitia peste blat si am dat din nou la frigider ca sa se intareasca pana am pregatit crema de lamaie.

Iar crema de lamaie este o minunatie! O cana de caju hidratat, coaja de la 2 lamai bio, sucul de la 1 lamaie si jumatate, 3 linguri de miere, 6 linguri de unt de cacao (topit pe baie de aburi) si vanilie se transforma in blender in cea mai buna crema pe care am gustat-o pana acum. Am ajutat compozitia cu un pic de agar ca, deh, trebuie sa fie perfect tortul pentru noaptea de Anul Nou. Am turnat-o peste crema de afine si, din nou, la frigider. Dupa ce s-a intarit usor l-am ornat cu niste rodie.

Asta e tot! Simplu ca buna ziua, doar sa ai ingrediente si dispozitie pentru o reteta care la prima vedere pare prea complicata. Dar nu e asa si eu zic ca merita ca taaaare e bun!