3 retete cu seminte de chia

retete chia M-am gandit sa incep o serie de articole cu retete simple si rapide in care sa folosesc un ingredient deosebit. Am inceput cu semintele de chia pentru ca nu m-am incumetat pana acum sa le folosesc ca atare, ci doar adaugate in alte preparate. Asadar, astazi incep seria de ”3 retete cu…” ingrediente deosebite care sa reprezinte baza in retetele alese.

Budinca de chia cu fructe de padure
Am pus intr-un recipient 400 ml lapte de migdale si 3 linguri de seminte de chia si am amestecat bine. Am lasat recipientul in frigider, peste noapte. Semintele de chia isi maresc volumul foarte mult, asa ca este bine sa puneti suficient lichid. Am preferat sa las semintele sa se hidrateze peste noapte, dar chiar si numai 30 de minute pot fi suficiente in aceasta reteta (va zic ca budinca este mai gustoasa daca semintele se hidrateaza mai bine). Dimineata am adaugat 1/2 lingurita de vanilie pudra, felii de banana, afine decongelate si merisoare uscate. Daca vreti, puteti pune si miere de albine (asta a fost dorinta copilului, de exemplu).

Smoothie cu fructe de padure
Am pus 4 linguri de seminte de chia, o lingura de miere de albine si 1/2 lingurita de vanilie in 600 ml lapte de migdale si am lasat recipientul in frigider peste noapte. A doua zi am turnat continutul recipientului in blender, adaugat 1 cana de afine decongelate si o banana si am mixat bine pana am obtinut o consistenta cremoasa (aprox 1 minut).

Mousse de ciocolata
Desertul preferat al copilului! Am pus intr-un recipient 4 linguri de seminte de chia in 400 ml de apa si am adaugat 5-6 frunze de menta (ar fi mers o mana de frunze pentru o aroma mai intensa de menta). Recipientul l-am lasat la frigider peste noapte, iar a doua zi am inlaturat frunzele de menta. Am pus continutul recipientului in blender si am adaugat: 6 curmale hidratate vreo 30 min, 2 linguri de cacao, 1 lingura de mesquite, 1 lingurita de vanilie pudra, un praf de sare. Am mixat bine pana am obtinut o crema fina. La final am presarat scortisoara.