Desert cu crema de smochine

desert smochine (1 of 2)

N-am gasit un nume mai potrivit pentru aceasta minunatie de desert. E simplu de facut, ca de altfel majoritatea deserturilor raw. Daca ma gandesc bine, nu e altceva decat o prezentare altfel a tortului raw🙂

Asadar, iata:

Blat:

o cana mare de nuci hidratate peste noapte si clatite in mai multe ape

vreo 10-12 curmale

1 lingurita de vanilie pudra

1/2 lingura maca (optional)

1 lingura mesquite (optional)

Se amesteca toate in robotul de bucatarie pana se leaga bine compozitia. Apoi, copilul are activitate cat pregatesti tu crema🙂 Asta inseamna sa cereti frumos ajutor celui mic sa puna cate o lingura-doua din compozitia rezultata in niste pahare dragute.

Crema:

o cana de caju hidratat peste noapte (sau macar 2 ore) si clatit bine dupa

vreo 15 smochine (eu am folosit decongelate, veti vedea ca lasa multa apa, am folosit-o si pe aceasta; daca folositi smochine proaspete, s-ar putea sa fie nevoie de ceva apa; nu multa, cat sa se invarta blenderul)

2 linguri de miere de albine (nu era nevoie pentru gustul nostru; asadar, sfat: gustati din cand in cand compozitia ca sa fie pe gustul vostru)

1 lingurita de vanilie

1 lingura de suc de lamaie (ar mai fi mers, zic)

2 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi

Am pus in blender cajuul si smochinele (plus zeama rezultata din decongelarea acestora) si am mixat pana am obtinut o crema fina. Am adaugat apoi restul ingredientelor si am mixat inca cateva secunde.

Nu mai trebuie sa faceti nimic altceva decat sa turnati compozitia in pahare si sa ornati dupa plac (noi am folosit merisoare congelate). E minunata dupa ce se raceste bine.

desert smochine (2 of 2)