Tort cu jeleu de nectarine

 Stiu ca nu am mai trecut de mult pe aici… voi reveni cu forte noi in curand, dupa ce se aseaza toate lucrurile asa cum trebuie.

Dar pana atunci vreau sa va impartasesc o reteta de tort raw (cum altfel?! ;)) improvizata pe loc. Mi-am dorit un tort racoritor si aromat, potrivit pentru caldura mare de afara. Eu zic ca mi-am atins scopul, tortul fiind apreciat de toti cei care l-au gustat🙂

Pentru blat am folosit:
in jur de 200 gr de migdale (hidratate si clatite bine)
100 gr de rubarba confiata in suc de mar (nu chiar raw, dar a fost o alternativa tare buna la curmale, fiind acrisoara spre deosebire de curmale)
1 lingurita de vanilie pudra

Am maruntit si amestecat bine ingredientele in robotul de bucatarie si am intins compozitia in forma de tort.

Pentru crema am pus in blender:
350 gr de caju hidratat si clatit bine
sucul de la o lamaie
miere de albine dupa gust (sa fi fost in jur de 5 linguri)
2 lingurite de vanilie pudra
3 lingurite de boabe zdrobite de cacao cruda (cacao nibs)
1 lingura de mesquite 
apa de cocos cat sa acopere cantitatea din blender
unt de cacao topit pe baie de aburi (7-8 linguri)

Am mixat bine ingredientele in blender (mai putin untul de cacao), amestecand in cand in cand  cu o spatula. Am adaugat apoi untul de cacao si am mai mixat cateva secunde. Am turnat apoi compozitia peste blat si am nivelat-o usor cu o spatula.

Pentru jeleu am folosit 4 nectarine mixate in blender cu o lingura de miere de albine si 1 lingurita de vanilie. Separat, am dat in clocot 100 ml apa cu 2 lingurite rase de agar-agar. Dupa 2-3 minute am adaugat amestecul peste piureul de nectarine si am mixat cateva secunde. Acesta este ultimul strat.

Am pus tortul in congelator ca sa se intareasca mai repede si l-am scos cu vreo ora inainte de a-l taia. Se pastreaza foarte bine la frigider, fara sa-si piarda din consistenta.

Eu zic sa incercati reteta, noi am mancat cate o felie si in loc de mic dejun😉