Tort (aproape) raw cu mere

tort mere (1 of 2)Reteta aceasta a rezultat din aproape in aproape. Aveam prea multe mere care se stricau, din care voiam sa pregatesc o budinca a la Jamie. Apoi, copilul voia o crema de fructe pe care de regula i-o pregatesc din caju (ca cea de aici sau cea de aici).  Asa ca m-am gandit sa combin cele 2 idei si tare bine am facut🙂

Este o reteta partial raw, dar poate fi si raw fara prea mari modificari.

Pentru blat am folosit:

o cana nuci hidratate peste noapte si clatite bine dupa

1 lingurita de vanilie

10-12 curmale hidratate vreo 2 ore

Am amestecat ingredientele in robotul de bucatarie si am intins bine compozitia in forma de tort. In mijlocul acesteia am pus o alta forma mai mica.

Compozitia de mere:

Merele (sa fi fost vreo 5-6 curatate si taiate cu feliatorul de cartofi) le-am amestecat cu 3 linguri de zahar de cocos, o lingurita de vanilie si jumatate de lingurita de scortisoara si le-am tras la tigaie in 2 linguri de unt de cocos, pe foc mic, in jur de 20 min.

Am umplut forma din mijlocul tortului cu mere si am pus si un strat subtire peste tot blatul.

Pentru crema am pus in blender:

1 cana de nuci caju hidratate si clatite bine

suc de mar cat sa acopere cajuul din blender

1 pachet de silken tofu (250 gr)

3-4 linguri de miere

1 lingurita de vanilie

Am amestecat bine toate ingredientele pana am obtinut o crema.

Am adaugat 4-5 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi si mai pulsat de 2 ori.

Separat, am dat in clocot 2 lingurite de agar-agar in 50 ml de suc de mar. Am lasat amestecul sa se racoreasca putin dupa care l-am amestecat cu crema din blender. Am turnat crema peste blat si am pus tortul in frigider ca sa se intareasca bine si sa pot scoate usor forma din mijloc.

Este tare bun acest tort, dulce si totodata usor acrisor datorita merelor. O reteta numai buna pentru zilele de iarna🙂

Tips & tricks:

Pentru un tort raw, inlocuiti tofu cu o cana de caju. Merele le puteti fie adauga crude, fie sa le pregatiti la cuptor, la 40 gr, in jur de 2 ore. Da, asa e, o sa dureze mai mult tot procesul. Insa daca aveti deshidrator e chiar simplu :) 

Tot daca nu va grabiti, puteti renunta la amestecul de agar-agar. Puneti tortul la congelator aproximativ 2 ore si scoteti-l la temperatura camerei cu aproximativ 2 ore inainte de a-l consuma.

Puteti varia fara grija cantitatile de miere sau vanilie. Sucul de mar folosit de mine a fost facut in casa pentru iarna, asa ca este fiert ceea ce il face mai dulce. Daca folositi suc de mar proaspat stors e posibil sa fie nevoie sa puneti mai multa miere de albine. Puneti dupa gust, astfel incat sa va placa ce a iesit.

tort mere (2 of 2)