Unt de corp si scrub

crema si scrub (1 of 1)

Am ramas restanta cu retetele de unt de corp si de scrub pe care le-am pregatit pentru 8 martie. Stiu, a trecut ceva vreme, dar am uitat de ele. Insa niciodata nu e prea tarziu pentru un unt de corp sau un scrub, nu?🙂

Pentru untul de corp am folosit cantitati egale de unt de shea (incalzit pe baie de aburi ca sa pot sa amestec in el) si de uleiuri (eu am folosit ulei de migdale, ulei de masline si ulei din germeni de grau, cantitati egale din fiecare). Am amestecat bine ingredientele cu mixerul de bucatarie pana am obtinut o consistenta cremoasa. Am adaugat vitamina E (vreo 1o picaturi la 100ml) si ulei esential de lavanda (5 picaturi la 100 ml) si am amestecat din nou. Untul de corp trebuie sa fie cremos (fara cocoloase sau pete de ulei), aerat, cu un miros foarte placut, atunci veti sti ca e gata. Se aplica pe corp dupa baie, pe pielea usor umeda si se maseaza cu miscari circulare.

Pentru scrub am folosit fulgi din grau, fulgi de ovaz, zat de cafea bine uscat (puteti folosi cafea macinata daca va e mai simplu; eu am folosit zatul de la espressor care e mult mai mai uscat decat cel de la cafeaua facuta la ibric, dar l-am uscat si in cuptor vreo 30 min) si flori uscate de galbenele. Am mixat bine ingredientele in robotul de bucatarie, iar apoi am adaugat ulei esential de lemn de trandafir (in jur 10 picaturi la 100 grame). Este bine ca scrubul sa fie uscat ca sa-l folositi mai mult timp prin amestecul cantitatii dorite de scrub (poate varia, daca il folositi pentru ten sau pentru corp) cu un lichid (apa, ceai, lapte, miere de albine etc). Se aplica pe ten/corp si se maseaza cu miscari circulare pentru a inlatura celulele moarte dupa care se clateste cu apa calduta. Are un miros foarte placut iar consistenta este foarte putin abraziva (daca va doriti sa fie mai abraziva, puteti diminua cantitatea de fulgi de ovaz).