”Pasca” raw

pasca raw1 (1 of 1)Daca am lipsit atat de mult timp, trebuia sa vin macar de Sarbatori cu o reteta noua. Cum pasca nu trebuie sa lipseasca de Paste, mi-am dorit sa fac si eu propria reinterpretare a retetei clasice.

Am folosit pentru blat:

2 cani de nuci romanesti, hidratate peste noapte si clatite bine

o cana (de 250 ml) de curmale hidratate vreo 3 ore

o lingurita de vanilie pudra

5 linguri pline de fulgi de nuca de cocos

un praf de sare

Am amestecat si maruntit toate ingredientele in robot pana am obtinut o compozitie legata pe care am intins-o in forma de tort (din pacate, nu am o forma potrivita de tarta, trebuie sa rezolv si problema asta :))

Pentru crema am folosit:

2 cani de caju, hidratat vreo 3 ore si clatit bine dupa

sucul de la o lamaie mare

miere de albine (dupa gust)

10 linguri de unt de cacao

o lingurita de vanilie pudra

o lingurita de coaja de lamaie si portocala (eu tin coaja in miere de albine; daca folositi proaspata, atunci as zice sa puneti 2 lingurite)

o lingura de mesquite (optional)

o ceasca de stafide si goji, inmuiate cam 30 min (si scurse apoi bine de apa)

Am pus in blender cajuul, sucul de lamaie, mierea de albine si aprox. jumatatea de ceasca de apa (lichidul ajunsese pana la 2/3 din cantitatea din blender) si am mixat pana am obtinut o crema destul de fina (am oprit din cand in cand blenderul pentru a amesteca cu o spatula ca sa ”ajut” blenderul sa lucreze, fara sa fie nevoie sa mai pun apa). Am adaugat apoi restul ingredientelor (mai putin stafidele si goji) si am mai mixat vreun minut astfel incat crema sa fie foarte fina. Am incorporat stafidele si goji si am intins amestecul peste blat. Am pus pasca in congelator vreo 2 ore ca sa se intareasca mai repede, iar apoi am mutat-o in frigider.

Revin cu impresii dupa ce o gustam, asteptam ziua de Paste🙂 Dar pot spune ca cel putin crema este absolut delicioasa!

Va doresc Sarbatori linistite alaturi de cei dragi! 

pasca raw2 (1 of 1)