Tort cu morcovi

carrot cake2 (1 of 1)

Incep prin a spune: WoW!🙂

De multa vreme voiam sa fac un tort cu morcovi, insa nu am avut curajul sa ma apuc, mai ales ca nu am incercat sa fac nici macar reteta clasica. Asa ca am ales sa fac acest tort dupa o reteta, cu foarte mici modificari. Reteta pe care am folosit-o este cea de aici.

Pentru acest tort absolut minunat am folosit (pentru un tort cu diametru de 15cm):

Blat:

3 morcovi mari

o cana de fulgi de ovaz (presati la rece, preferabil)

o cana de curmale dulci (daca folositi uscate, hidratati-le macar jumatate de ora); mergea mai putin pentru gustul nostru

jumatate de cana de fulgi de cocos

o lingurita scortisoara

1/2 lingurita nucsoara

3-4 linguri de apa

Am mixat toate ingrediente in robotul de bucatarie pana am obtinut o consistenta lipicioasa, destul de fina. Am impartit amestecul in 2 si am distribuit jumatate cat mai bine in forma de tort.

Crema:

o cana de caju hidratat cam 2 ore

sucul de la o lamaie medie

3 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi

1 lingurita de vanilie pudra

2 linguri de miere de albine

apa

Am pus ingredientele (mai putin untul de cocos) in blender si am adaugat apa putin cate putin cat sa invarte blenderul. Ideea este sa folositi cat mai putina apa ca sa iasa o crema densa, asa ca, din cand in cand, va recomand sa va folositi de o spatula pentru a curata peretii blenderului si a omogeniza cat mai bine crema. Dupa ce ati obtinut o crema fina, adaugati si uleiul de cocos si mai amestecati putin.

Am pus jumatate din compozitie peste blat si am pus tortul la congelator. Dupa ce se intareste (vreo 2 ore), puneti restul de compozitie de blat, distribuind-o egal in forma de tort. Apoi, scoateti usor inelul si puneti restul de crema, uniformizand usor. Decorati cu ce aveti la indemana: seminte, fructe uscate sau chiar fructe.

Va recomand cu drag aceasta reteta. Pentru mine a fost o revelatie si chiar sunt curioasa sa vad cum vi se pare🙂