Tort de zmeura cu glazura de ciocolata

tort petrecere 4 ani (1 of 1)

Inca un tort de petrecere😉 Tot cu ciocolata, preferata lui Raducu din ultima vreme. Dar e o ciocolata sanatoasa, facuta numai din ingrediente naturale si hranitoare. Pentru ciocolata m-am inspirat din reteta de parfait a Cristelei Georgescu, din cartea Simplu.

Dar sa incepem cu inceputul:

Blat:

2 cani de nuci hidratate peste noapte si clatite bine dupa

3 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi

2 linguri de miere de albine

1 lingurita de esenta de vanilie

Am amestecat si maruntit bine ingredientele in robotul de bucatarie dupa care am intins bine amestecul in forma de tort.

Crema de zmeura:

3 cani de zmeura decongelata, inclusiv sucul lasat dupa decongelare

2 cani de caju hidratat cel putin 2 ore

5 linguri de miere de albine

sucul de la jumatate de lamaie

2 lingurite de esenta de vanilie

10 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

1 lingurita jumatate de agar-agar amestecata cu 200 ml de apa rece si apoi data in clocot (se va comprta ca gelatina)

La fel ca la tortul de capsuni si ciocolata, am pus in blender zmeura, cajuul, mierea de albine si sucul de lamaie si am mixat bine pana am obtinut o crema fina. Am adaugat esenta de vanilie si untul de cacao, iar la final amestecul de agar-agar.

Am turnat amestecul peste blat care se va inchega pana este pregatita glazura de ciocolata. Puteti renunta la gelatina din agar-agar, dar va fi nevoie sa congelati tortul inainte de a pune glazura.

Un alt pont: daca vreti compozitia mai cremoasa (in varianta de mai sus, veti mai da peste seminte de zmeura, nu deranjante, zic eu), puteti mixa separat zmeura pentru a o strecura. Apoi, urmati pasii de mai sus.

Glazura de ciocolata:

2 fructe de avocado bine coapte

2 banane bine coapte

2-3 linguri de suc de lamaie

1 lingura de mesquite

3 linguri de pudra de roscove

2-3 linguri de miere de albine

1 lingurita de scortisoara

1 lingurita de esenta de vanilie

5 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

Am mixat avocado, banana, mierea de albine si sucul de lamaie in blender, dupa care am adaugat restul ingredientelor (mai putin untul de cacao) si am amestecat bine. La final am incorporat si untul de cacao dupa care am pus glazura in frigider ca sa intareasca putin (vreo 30 min). Am intins glazura de ciocolata peste tort cu ajutorul unei spatule.

Din nou, nu am avut reclamatii😉

tort petrecere 4 ani - 1