Tort de capsuni si ciocolata (2)

tort petrecere gradi1 (1 of 1)

Cu o oarecare intarziere pun si aici reteta de tort pregatit pentru ziua lui Raducu, pentru petrecerea de la gradinita. El si-a dorit sa fie de ciocolata cu capsuni (o alta reteta aici), asa ca am incercat sa ii respect dorinta🙂

Am folosit:

Blat:

2 cani (de 250 ml) de migdale hidratate peste noapte si clatite bine dupa

1 lingurita de esenta de vanilie

o cana de curmale hidratate pentru vreo 2 ore

1 lingura de maca (optional)

Am maruntit si amestecat bine ingredientele in robotul de bucatarie dupa care am intins bine amestecul in forma de tort.

Crema de capsuni:

3 cani de capsuni decongelate

2 cani de caju hidratat cel putin 2 ore

4-5 linguri pline de miere de albine (dupa gust, depinde ce miere veti folosi; eu am pus de rapita care este mai densa)

2 lingurite de esenta de vanilie

zeama de la jumatate de lamaie

aprox 10 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

1 lingurita jumatate de agar-agar amestecata cu 200 ml apa rece si apoi data in clocot

Am pus in blender cajuul, capsunile, mierea de albine si zeama de lamaie si am mixat bine pana am obtinut o crema fina. La inceput am mixat la viteza mai mica, ajutand blenderul din cand in cand cu o spatula. Pe masura ce capsunile se zdrobesc, blenderul lucreaza din ce in ce mai usor. Am adaugat apoi esenta de vanilie si untul de cacao, iar la final amestecul de agar-agar, usor racit.

Crema de ciocolata:

2 cani de caju hidratat cel putin 2 ore

zeama de la jumatate de lamaie

sucul ramas dupa decongelarea capsunilor, cat sa acopere 2/3 din cantitatea de caju din blender

4-5 linguri pline de miere de albine

1 lingura de mesquite (optional)

3 linguri de pudra de roscove

1 lingurita de esenta de vanilie

1 lingurita de scortisoara

aprox 10 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

1 lingurita jumatate de agar-agar amestecata cu 200 ml apa rece si apoi data in clocot.

Procedeul este acelasi ca la crema de capsuni. Daca doriti, puteti renunta la gelatina din agar-agar, dar va recomand sa folositi mai mult unt de cacao si sa puneti tortul la congelator. Va avea nevoie de aprox. 2 ore pentru decongelare inainte de a-l consuma.

Din cantitatile de mai sus, au iesit 2 torturi: unul cu diametrul de 20 cm si unul de 10 cm.

Copiilor le-a placut mult, la fel ca si lui Raducu🙂

Craciun fericit tuturor!

tort petrecere gradi (1 of 1)