Cum am intrat in bucataria raw

afis-toamna-2014

Spuneam ca am descoperit bucataria raw pe la inceputul anului 2011, cand am inceput sa ma documentez cu privire la diversificarea alimentatiei copilului. In cautarile de sfaturi si ingrediente sanatoase am dat peste blogul Oliviei Steer si a ei reteta de crema de zahar ars, suficient de interesanta incat sa ma faca sa citesc mai mult despre raw food. Imi amintesc ca prima impresie a fost ca nu poate fi totusi asa de simplu precum se scrie🙂 Studiam retetele, combinatiile, mi se parea fascinant cum poti face deserturi din nuci si seminte, ma minunam la cate ingrediente pot fi folosite de care nici nu auzisem.

Mi-a luat insa mai multa vreme sa incep sa explorez bucataria raw si prin gust. Cum imi place sa gatesc mai mult din carti decat de pe internet, prima achizitie in domeniu a fost cartea Ligiei Pop, Retete vegane fara foc, care a fost de altfel cartea de capatai in experienta mea raw. Urmaream insa si cateva siteuri din Romania (sunt mentionate in blogroll) de unde am invatat si m-am inspirat. Am inceput cu retete simple, bomboane Raffaelo, smoothie-uri si ”lapte”, pateu de dovlecei sau de ardei. Prima reteta de tarta/tort a fost un succes, motiv pentru a experimenta si mai mult. Astfel ca ideea Toane raw a fost mai mult pentru a arata ca nu este greu sa reproduci sau sa inventezi retete in raw. Ca totul este sa depasesti acea prima impresie si sa incerci. In bucataria raw ai voie sa faci cam ce iti trece prin cap, sa te joci cu ingredientele, totul este de gust.

O provocare de inceput a fost de unde sa iau ingredientele. La vremea respectiva nu erau atat de multe magazine / siteuri unde sa gasesti unt de cocos sau de cacao, seminte de canepa sau agar-agar (nu e tocmai raw, dar e tare util). Plus nu stiam ce marci sunt mai bune la preturi rezonabile. M-am bucurat cand am aflat de Raw Generation Expo, expozitia nationala de raw food organizata de Ligia Pop, unde m-am dus informata si cu lista facuta. In 2011, expozitia era la primele editii si era organizata la un hotel, intr-o sala destul de mica, care nu permitea standuri prea mari, astfel ca nu am gasit cateva din ingredientele de pe lista, cele mai putin cunoscute la noi. Dar am degustat suc din iarba de grau si bomboane raw, mi-am facut o idee de unde pot procura anumite ingrediente si am descoperit altele de care nu stiam.

Astazi, Raw Generation Expo a ajuns la a VIII-a editie si are loc la Romexpo pe 16 noiembrie 2014. Organizatorii, Ligia si Raoul Pop isi doresc sa promoveze prin aceste evenimente alimentatia sanatoasa si cat mai naturala. Expozitia este cu vanzare si va fi intinsa pe o suprafata mai mare de 1300 mp unde vom gasi preparate raw food proaspete, ingrediente raw food, legume si fructe, germeni si vlastari, echipamente si aparatura de bucatarie, produse cosmetice si de ingrijire si multe altele. Puteti afla mai multe informatii pe site-ul evenimentului.

Expozitia se va desfasura doar in ziua de 16 noiembrie intre orele 9-19  la Romexpo in pavilioanele H1 si H2 (harta aici). Intrarea se va face doar pe la poarta A (acces pietonal cu invitatie) sau poarta E (acces liber auto).

Eu voi merge cu siguranta, sa vad ce mai pregatesc restaurantele raw si ma intereseaza tare mult un deshidrator🙂 Cine mai vine?