Tort de inghetata

tort de inghetata cu fructe (1 of 1)

Ideea acestui tort mi-a venit cand am vazut pe unul dintre programele tv de food o emisiune a Nigelei (something). Un tort de inghetata dreptunghiular, feliat si servit cu sos de ciocolata. Arata prea bine, asa ca trebuia sa copiez ideea🙂

Reteta este improvizata, baza este de fapt crema de vanilie de la inghetata in 2 culori. Cealalta jumatate din cantitatea de crema am folosit-o in aceasta reteta la care am adaugat o lingura de pudra de mesquite si fructe proaspete – cirese de 2 feluri si capsuni – taiate bucatele (cred ca in jur de o cana).

Am amestecat ingredientele si am turnat compozitia intr-o caserola dreptunghiulara in care am pus folie alimentara. Se foloseste folia alimentara ca sa poata fi scos tortul mai usor din caserola.

Pentru sosul de ciocolata am folosit: 2 linguri de cacao raw, o lingura de mesquite, 2 linguri de miere de albine, 1 lingurita de scortisoara si vreo 4 linguri de unt de cacao topit. Am amestecat usor cu lingura pana am obtinut o crema, iar pentru a-i da consistenta unui sos am adaugat apa putin cate putin.

Dupa ce am scos tortul din folie l-am feliat si l-am servit impreuna cu sosul de ciocolata. Este absolut delicios, aromat, nu foarte dulce (noi asa il preferam), fructele se potrivesc de minune,  iar la primele lingurite mi-au amintit de gustul de cozonac🙂

Copilul a fost clar incantat si asta conteaza cel mai mult.