Tort de portocale si afine

tort portocala & afine (1 of 1)

E un tort pregatit pentru o fata draga si, evident, pentru copil🙂 cel din poza.

Este un tort racoritor, datorita afinelor, fin si delicat, datorita cremei de portocale.

Sunt 3 straturi: blat de nuci, crema de portocale si crema de afine, pentru care am folosit:

Blat:

1 cana de 330 ml de nuci romanesti hidratate peste noapte si clatite bine dupa

vreo 10-12 curmale hidratate vreo 3 ore

0 lingurita de esenta de vanilie

Toate maruntite in robotul de bucatarie si apoi intinsa compozitia in forma de tort (eu am facut un tort de vreo 15 cm si unul mic, de 10 cm). Stratul a iesit de 5 mm. Am pus apoi peste o mana de afine decongelate.

Crema de portocale:

o cana de nuci caju hidratate vreo 3 ore si clatite bine dupa

sucul de la 2-3 portocale (trebuie o cantitate suficienta cat sa acopere cantitatea de caju din blender)

o lingurita de esenta de vanilie

miere dupa gust (chiar nu stiu cat am pus, dar pe gustate🙂

vreo 6-7 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

o lingurita agar-agar (gelifiant) amestecat cu 100 ml apa, dat in clocot, lasat la racit putin

Am amestecat si maruntit bine in blender mai intai cajuul cu sucul de portocale dupa care am adaugat restul ingredientelor si am amestecat bine. La final am adaugat amestecul de agar-agar care s-a racit usor.

Am turnat crema de portocale peste blat si am preparat urmatorul strat.

Crema de afine:

o cana de afine decongelate

o cana de alune de padure hidratate peste noapte si clatite bine dupa

o lingurita de esenta de vanilie

miere dupa gust

vreo 6-7 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi

o lingurita agar-agar (gelifiant) amestecat cu 100 ml apa, dat in clocot, lasat la racit putin

La fel ca mai sus. Am mai pus putina apa ca sa invarta bine blenderul, alunele de padure fiind mai tari decat cajuul. Am pus si ultimul strat peste tort si l-am pus in frigider. Mi-am dorit sa-l ornez cu portocale si afine, dar nu mi-a iesit (am ramas fara portocale iar afinele decongelate nu sunt atat de aratoase :))

Ia sa vad, cine vrea sa-l incerce?