Cidru de mere

cidru de mere (1 of 1)

Am facut cidru de mere anul trecut, in vara, pentru ca aveam multe mere, bune si dulci, in curtea unor rude. Era pacat sa ajunga la porci, dupa cum ni s-a spus🙂 Asa ca am facut pentru prima dat suc de mere pentru iarna si cidru de mere. Sucul de mere nu e raw asa ca nu voi pune reteta aici, desi a iesit genial, s-a pastrat foarte bine peste iarna, asa ca anul asta voi face cu siguranta o cantitate mai mare.

Reteta de cidru de mere am gasit-o pe net, in mai multe locuri, dar, daca imi amintesc bine, am luat-o in calcul mai ales pe cea de aici.

Am vrut sa fac cidru doar din mere dulci si bine coapte, fara zahar sau alte ingrediente (am vazut, de exemplu, ca se foloseste si drojdie). Am facut o cantitate mica, vreo 5 l, ca test. Eu zic ca mi-a iesit. E o bautura usor alcoolizata, un vin alb mult mai slab, dar racoritoare si clar naturala 100%.

Eu am folosit mere de vara, nu am urmarit sa am o anumita cantitate, ci sa zic ca era o plasa normala de mere. Am spalat merele, le-am curatat si le-am facut suc cu un storcator de fructe cu presare la rece. Am strecurat sucul cu ajutorul unei site si l-am pus intr-o damigeana de 5 l. Am astupat damigeana cu un dop de fermentatie la care am atasat un furtun. Al doilea capat al furtunului l-am pus intr-o sticla cu apa (inteleg ca ajuta la fermentatie, e un procedeu folosit la prepararea vinului).

Cred ca am lasat cidrul la fermentat in jur de 4 saptamani dupa care l-am turnat in sticle cu dop cu inchidere etansa (acelea de bere). La etapa asta trebuia mai multa atentie ca l-am cam agitat la final si am avut si sticle cu ceva drojdie. Nu stiu daca a contat lucrul asta, dar la vara voi avea mai multa grija.