Tort de piersici

tort piersici (1 of 1)

Este tortul pe care l-am facut pentru petrecerea de acasa de ziua lui Raducu. Atat am mai apucat sa fotografiez :) Interesant de aromat, cremos, potrivit ca gusturi.

Este un tort 99% raw, gelatina agar-agar fiind compromisul pentru a obtine o textura legata si pentru a nu opta pentru varianta congelator.

Ingredientele sunt pentru 2 torturi.

Pentru blat am folosit:

2 cani de nuci romanesti hidratate peste noapte si clatite bine

vreo 10 curmale

2 lingurite vanilie

– 2 linguri de unt de cocos (netopit)

– 1 lingura mesquite (se poate omite)

Toate ingredientele au fost amestecate si maruntite in blender. Apoi, am intins compozitia rezultata in forma de tort.

Pentru crema am folosit:

1 cana caju si 1/2 cana alune de padure lasate, separat, la hidratat peste noapte si clatite dupa

330 ml apa de cocos

70 gr unt de cacao topit pe baie de aburi

4 linguri de seminte de chia

miere de albine (nu mai stiu, dar vreo 3-4 linguri in functie de cat de dulce il doriti)

vreo 3-4 piersici decongelate

2 lingurite vanilie

2 linguri maca  (se poate omite)

gelatina din 2 lingurite de agar-agar si 200 ml de apa, data in clocot si racita

Am maruntit si amestecat bine in blender cajuul si alunele de padure impreuna cu apa de cocos. Am adaugat apoi restul ingredientelor, mai putin chia si gelatina din agar-agar. Am mixat bine pana am obtinut o crema (nu mai mult de 2 minute). Am adaugat apoi semintele de chia macinate si am amestecat din nou cateva secunde. La final am pus si gelatina din agar-agar racita usor. Am pus crema peste blatul de tort si in frigider cu el!

Al treilea strat e un jeleu de piersici facut din:

felii de piersici decongelate si taiate cuburi

sucul de la fructele decongelate

vanilie si miere de albine dupa gust

gelatina preparata din 1 lingurita de agar-agar si 100 ml apa, data in clocot si lasata sa se raceasca

Am amestecat mai intai ingredientele intr-un bol (mai putin gelatina), apoi am pus si gelatina si am omogenizat usor. Am turnat jeleul peste tort si l-am dat din nou la rece. 

Eu zic ca e un tort reusit. Aromat, dulceag, cu un usor gust de caramel (datorita celor 2 ingrediente mai speciale, maca si mesquite). Personal, imi plac mai mult torturile de fructe de padure sau lamaie, sunt mai racoritoare, dar si aceasta e o varianta reusita. Lui Raducu i-a placut cel mai tare jeleul, dar el e topit dupa jeleu din orice fructe🙂