”Cheesecake” cu portocale si fructe de padure

tort portocale si fructe padure (1 of 1)

Am facut acest tort pentru ziua lui Raducu. Reteta este improvizata, veti vedea, cu cat veti face mai multe torturi raw cu atat veti combina mai usor ingredientele. Ca si restul torturilor, este 99% raw, restul de 1% fiind agar-agar (gelifiantul minune) pe care prefer sa-l folosesc in loc sa pun tortul la congelator si sa folosesc cantitati mai mari de unt.

Este un tort usor, racoritor, datorita fructelor de padure, cu o aroma de iarna, datorita cojii de portocale.

Am folosit:

Blat: 2 cani mari (300 ml) de nuca romaneasca, vreo 10 curmale, 2 lingurite de esenta de vanilie si o lingurita de coaja de portocala (eu o țin in miere de albine)

Nucile trebuie sa fie crude si lasate la hidratat pentru câteva ore (peste noapte sau minim 4 ore). Se clatesc bine apoi. Eu hidratez si curmalele vreo ora ca sa se amestece mai bine in compozitie. Se amesteca toate ingredientele in robotul de bucătărie. Se intinde apoi compozitia in forma de tort (mie mi-a ieșit un tort mare de 20 cm si unul mic de vreo 10 cm diametru).

Peste blat am pus fructe de pădure decongelate, nici foarte multe dar nici prea rasfirate, ci cât sa se aseze crema frumos printre fructe.

Crema: 1,5 cani mari alune de pădure, sucul de la 3 portocale mari, 2  lingurite de esenta de vanilie, 2 lingurite de coaja de portocala, vreo 6 linguri de miere de albine si in jur de 100 ml unt de cacao topit (de regula nu masor cantitatile, sa fi fost in jur de 60-70 gr unt solid), 2 lingurite de agar-agar

Am mixat bine in blender alunele cu sucul de portocale. Ca sa invarta bine blenderul este nevoie ca sucul sa acopere cantitatea de alune din blender. Am adăugat restul ingredientelor si am mixat bine pana am obtinut o crema fina.

Separat, am dat in clocot 200 ml de apa cu 2 lingurite de agar-agar, apoi am lasat amestecul sa se racoreasca într-un vas cu apa. Dupa ce s-a racit usor, am amestecat agar-agar cu crema si am pus amestecul in forma de tort. Am pus tortul in frigider pana am pregatit jeleul de fructe.

Jeleu: 200 ml de suc (de la fructele decongelate, am completat cu apa pt ca nu aveam suficient), o lingurita de agar-agar, fructe de padure (in jur de 200 gr), o lingurita de esenta de vanilie, 3 linguri de miere de albine

Am repetat procesul de mai sus. Separat, am amestecat fructele cu vanilia si mierea de albine. Dupa ce s-a racorit agarul, am amestecat fructele cu alesta si am turnat compozitia peste crema.

Dacă nu aveti gelatina agar-agar, puteti pune tortul la congelator pentru câteva ore, dar e bine ca stratul de jeleu sa fie pus dupa ce ingheata crema. Inainte de servire, il lasati in frigider sa se decongeleze usor.

Rezultatul e minunat, a avut succes si la gradi si acasa. Puteti varia ingredientele, asta-i minunat la bucataria raw, ca poti experimenta in voie, nu sunt restrictii mari la cantitati / ingrediente.