Tort cu cirese si crema de alune de padure

tort cirese (1 of 1)

Am pregatit acest tort de Sf Andrei. Cum mi se intampla in ultima vreme, reteta a fost improvizata din mers. Stiam de la inceput ca va fi cu blat de nuci romanesti, crema de alune de padure romanesti si cu cirese decongelate (cirese a vrut Raducu).

Pentru blat am folosit: 2 lingurite de cafea din cereale, 1 cana mare de nuci (hidratate peste noapte si clatite bine dupa), 2 linguri rase unt de cocos, vreo 10 curmale. Am maruntit si amestecat bine toate ingredientele in robotul de bucatarie. Am intins bine amestecul in forma de tort.

Pentru crema am folosit: o cana alune de padure (hidratate peste noapte si clatite bine dupa), 2 linguri pline de miere de albine, 1 lingurita extract de vanilie, 1/2 lingura de maca, 1/2 lingura de mesquite, suc de la ciresele decongelate (sau apa) cat sa acopere cantitatea din blender, 60 ml unt de cacao (unt topit pe baie de aburi; am pus la ochi), 2 linguri de seminte de chia.

Mai intai am pus in blender alunele si sucul de la cirese si am mixat bine. Am adaugat apoi restul ingredientelor (mai putin untul de cacao) si am mixat din nou. La final am pus untul de cacao si am amestecat iarasi. Am pus putina crema peste blat, apoi am adaugat ciresele si am turnat restul de crema peste si am uniformizat bine.

La final am ornat cu cirese si fulgi de migdale. A iesit o minunatie de tort🙂