Prajitura cu mar si glazura de caju

prajitura cu mar3 (1 of 1)

Prajitura asta a luat nastere din mers. Am pus la inmuiat niste migdale, desi nu stiam ce vreau sa fac. Voiam sa folosesc din ingredientele minune pe care mi le-am cumparat recent: maca si mesquite. Pe parcursul zilei am zis sa fac o prajitura cu mar si glazura de caju, inspirata de o reteta a lui Russell James (mince pie se cheama) pe care o aveam intr-un pdf. Am mai pus la inmuiat niste caju si niste curmale, la ochi. M-am gandit ca as putea folosi maca in compozitie. Abia pe seara am reusit sa ma apuc de ”gatit”.

Pentru blat am folosit: o cana potrivita de migdale hidratate (n-am avut timp sa le curat, desi ar fi fost mai bine), o lingura de unt de cocos, 1/2 lingurita de esenta de vanilie (un concentrat de vanilie) si o lingurita de miere de albine. Am mixat totul in robotul de bucatarie dupa care am intins compozitia in forme.

Pentru umplutura am folosit: vreo 7 curmale, o mana de stafide, un mar, 1 lingura de maca, scortisoara (1/2 lingurita) si esenta de vanilie (1 lingurita). Mai intai am maruntit bine curmalele in robotul de bucatarie dupa care am adaugat restul ingredientelor si am mai mixat putin. Am pus compozitia peste blat si am pregatit apoi glazura.

Pentru glazura am folosit: 1/2 cana de caju inmuiat si clatit bine, sucul de la 1/2 lamaie, vreo 2 linguri de miere de albine (dupa gust), o lingura de unt de cocos si apa cat sa acopere compozitia din blender. Am mixat bine pana am obtinut o crema fina. Am dat glazura la rece ca sa se inchege putin.

Prajitura a iesit foarte buna, aromele se imbina bine, poate totusi cam dulce pentru gustul meu umplutura de mar. Copilul meu este fan glazura / crema de cocos, asa ca a mancat prajitura pe straturi, mai intai glazura si apoi marul. Blatul nu a avut succes la el🙂