Scrub de shea si lavanda

scrub shea1 (1 of 1)

Aveam nevoie de o crema de corp si, cum aveam (mult prea) mult unt de shea (deh, am facut comanda de unt de cacao si am primit shea in schimb, dar am vazut mult prea tarziu, dar suficient de devreme incat sa nu-l folosesc intr-o prajitura :)), am cautat o reteta care sa contina acest unt puternic hidratant.

Dezavantajul untului de shea pe timp de vara este ca este foarte cremos si uleios si trebuie masat foarte bine astfel incat sa intre bine in piele si sa nu lase urme pe haine. Din acest motiv, il cam evitam vara; iarna pielea are nevoie de mult mai multa hidratare si untul se absoarbe destul de repede fiind asadar ok de folosit.

Am gasit insa pe internet o reteta de scrub cu unt de shea care suna promitator, fiind un scrub de folosit sub dus. Ideea acestui scrub este atat de a exfolia usor pielea, dar si de a o hidrata fara a ramane urme de grasime pe corp. Minunat!

Zis si facut reteta adaptata:

aprox 70 gr de unt de shea

2 linguri de ulei de migdale

vreo 5 picaturi de vitamina E

o lingurita plina de amidon de porumb

cateva picaturi (5-6) de ulei esential de lemn de trandafir

1 lingura de fulgi de cocos

1-2 linguri de flori de lavanda

Am incalzit putin untul pe baie de aburi cat sa-l pot bate mai usor cu mini-telul. Am adaugat pe rand restul ingredientelor, am amestecat bine, am turnat amestecul in recipient si l-am pus la frigider. In faza asta era spumos si foarte bine mirositor. Dupa un transport in masina la 35+ grade, se topise destul de bine asa ca, dupa ce s-a intarit, si-a pierdut aspectul de spuma. Insa nu e o problema, este foarte usor de folosit, miroase demential, intra rapid in piele si lasa pielea foarte matasoasa. Il tin acum la temperatura camerei (nu este insa foarte cald, undeva in jur de 25 grade) si e ok, si-a pastrat consistenta cremoasa.

Eu m-am declarat fan si abia astept sa improvizez si alte combinatii. Cred ca am gasit inca o varianta de cadou pentru fete🙂

scrub shea2 (1 of 1)