Tort de ciocolata si sos de zmeura

tort ciocolata1 (1 of 1)

Am facut acest tort pentru cea de-a treia aniversare a lui Tudor, baiatul unei prietene, Carmen. Tudor nu a gustat, lui nu-i plac dulciurile. Raducu, in schimb, care este mega fan al dulciurilor raw, abia astepta sa taim tortul🙂 Nu am apucat sa-i fac o poza si in sectiune, dar in afara de stratul de deasupra, totul este ciocolata.

Pentru ca mi s-a cerut un tort de ciocolata, am incercat sa adaptez o reteta a lui Jamie Oliver, tarta de ciocolata a la fifteen.

Pentru blat am folosit:

2 cani de nuci hidratate peste noapte (in loc de faina)

3 linguri de seminte de chia (in loc de ou)

3 linguri de unt de cocos (in loc de unt)

3 lingurite de miere de albine (in loc de zahar)

2 linguri de cafea din cereale (in loc de cacao)

un praf de sare

Am mixat toate ingredientele in robotul de bucatarie dupa care am pus compozitia in forma de tort si am intins-o bine.

Pentru crema de ciocolata am folosit:

200 ml de lapte de cocos

frisca de caju si macadamia (in loc de frisca): am mixat in blender, pana am obtinut o crema fina: 200 ml lapte de cocos, o cana de caju si 1/2 cana de nuci de macadamia hidratate peste noapte, 4 lingurite de miere de albine, 1/2 lamaie, 1 lingurita coaja de lamaie, 1 lingurita de vanilie pudra

7 linguri de pudra de roscove cu 5 lingurite de miere si 7 linguri de unt de cacao (in loc de ciocolata): le-am adaugat la compozitia din blender si am mixat cateva secunde

extra miere de albine si vanilie (dupa gust)

2 lingurite de agar-agar ca sa intareasca compozitia: am pus pe foc in 1/2 pahar de apa pana a dat in clocot. Am lasat sa se raceasca usor dupa care am adaugat amestecul compozitiei din blender.

Astfel obtinuta crema, am turnat-o peste blat si am dat din nou la rece.

Pentru sosul de zmeura am folosit:

1 cana de zmeura

3 lingurite de miere de albine

2 linguri de unt de cocos

Am mixat bine ingredientele in blender, dupa care am strecurat sosul si am turnat un strat subtire peste tort. Din pacate, pentru ca sosul era destul de lichid, nu s-a asezat bine pe tort si, dupa ce am scos inelul, a inceput sa curga. Pe de alta parte, zmeura trebuie sa fie foarte proaspata – eu o luasem cu o zi inainte, dar cred ca era mai veche de atat, si incepuse sa fermenteze putin. Din aceasta cauza sosul s-a adunat pe alocuri motiv pentru care l-am si dat la o parte inainte de servire (cine a vrut si-a pus in farfurie, eu una am preferat cu sos). Asa ca pana la urma tortul nu a aratat foarte bine… Bine ca a compensat cu gustul sau fin🙂

Nota pentru data viitoare: voi adauga si sosului 2 lingurite de agar-agar, dupa aceasi formula ca mai sus. Sau ma gandesc sa il ingros cu seminte de chia macinate sau mai mult unt de cocos. Vedem, incercam🙂

Oricum, toti cei care au mancat s-au declarat multumiti si asta conteaza cel mai mult🙂