Panna cotta cu sos de mure

panna cota1 (1 of 1)

De cate ori vreau sa fac ceva dintr-o carte de bucate pe care o am in casa, tot dau peste reteta de panna cotta. Totusi mi se pare ca are prea mult lapte, smantana si zahar. Ca sa ma linistesc, mi-am facut curaj si am incercat o reinterpretare raw. Sau aproape raw pentru ca am folosit gelatina vegetala, agar-agar, care se face pe foc.

Si a iesit o minunatie! Sunt foarte incantata de desertul asta asa ca trebuie sa spun si aici ce am facut.

Am folosit:

1/2 cana de migdale din care am facut lapte de migdale

1/2 cana de caju inmuiat pentru vreo 3 ore

1/2 lingurita de praf de vanilie

1 lamaie

miere de albine de salcam (dupa gust)

o cana de mure (decongelate)

1 lingurita jumatate de agar-agar

Am pregatit mai intai sosul de mure. Am mixat in blender murele impreuna cu vreo 2 linguri de miere de albine, dupa care am adaugat 2-3 linguri de zeama de lamaie.  Am scurs lichidul cu ajutorul unei strecuratori si am dat sosul la rece.

Pentru ca la panna cotta se foloseste smantana, am pregatit o varianta raw din caju. Am pus caju spalat bine in blender cu zeama de lamaie, vreo 4 linguri de miere de albine, vanilia si lapte de migdale cat sa acopere cantitatea din blender. Am mixat, maruntit si amestecat vreun minut pana am obtinut o crema fina si delicioasa (a rezultat o cana de vreo 300 ml).

Am pus pe foc agar-agar in 100 ml de apa si am dat intr-un clocot. Am lasat sa se raceasca usor dupa care am amestecat bine compozitia cu o cana de lapte de migdale (de 250-300 ml). Pentru ca am folosit in smantana mai multa miere, nu am mai pus si in laptele de migdale. Am adaugat apoi smantana de caju si am amestecat bine.

Am pregatit formele de briose de silicon (au iesit 8), le-am uns cu putin unt de cocos si am turnat compozitia de panna cotta. Le-am pus in frigider ca sa se inchege bine. Panna cotta se scoate foarte usor din aceste forme cu ajutorul unui cutit.

Noi am servit panna cota cu mult sos de mure si e absolut fantastica!

panna cotta2 (1 of 1)

 

LE: e posibil sa nu se intareasca bine daca nu e suficienta gelatina. Pentru agar-agar eu am folosit o lingurita un mic mai adanca decat altele, asa ca eu zic ca de aici e problema. Puneti putin mai mult agar-agar (2 lingurite rase) si ar trebui sa iasa. Am facut-o din nou si mi-a iesit si de data asta. Cam asa, cu sos de zmeura de data asta.

panna cotta zmeura (1 of 1)