O noua crema de fata antirid

crema fata (1 of 1)

Am folosit la aceasta crema cateva ingrediente pe care nu le-am mai folosit pana acum, dar despre care am citit numai de bine. Mi-am dorit o crema antirid asa ca am incercat sa includ mai multe ingrediente cu proprietati antirid.

Am folosit (pentru 3 recipiente de 30 ml):

60 ml de ulei vegetal potrivite pentru toate tipurile de ten: jojoba (15 ml) – antirid, regulator de sebuum; susan (20 ml) – antirid, migdale (10 ml) – regenerant, calmant

60 ml de apa de trandafiri – tonifianta, antiage, regeneranta

2 lingurite de ceara de albine

cateva picaturi de vitamina E

10 picaturi de ulei esential de lemn de trandafiri

20 picaturi de extract de ceai verde

conservant vegetal din samburi de grapefruit

Procesul de preparare e acelasi ca la orice crema care include o parte apa. Am topit pe baie de aburi ceara de albine si am combinat-o cu uleiurile. Separat, am incalzit apa de trandafiri ca sa aiba aproximativ aceeasi temperatura. Am combinat cele 2 compozitii si am amestecat cu un mini tel. Am incorporat vitamina E, apoi uleiul esential, extractul de ceai verde si la final conservantul.

Am vrut initial sa folosesc ca liant un emulsifiant pentru texturi non-grase (l-am luat de pe http://www.elemental.ro), dar nu s-a legat compozitia. Am crezut ca din cauza emulsifiantului, asa ca am trecut cu ceara de albine. S-a legat binisor, desi se separasera cateva picaturi de apa. Tot nu era bine… Pentru ultima incercare am folosit emulsifiantul polivalent cu care pana acum avusesem succes. Si de data asta s-a taiat, dar am reusit sa vad in ce etapa. La sfarsit, cand am adaugat conservantul vegetal din samburi de struguri. Nu stiu de ce s-a intamplat asta, nu e prima data cand folosesc acest conservant si in etapa asta.

Pana la urma crema cu ceara de albine s-a legat asa ca si aceasta reteta a avut final fericit🙂