Tort de ciocolata si cirese

tort1 (1 of 1)Am pregatit acest tort pentru ziua mea, dar n-a mai apucat ziua mea :) 

Ca majoritatea torturilor pe care le-am facut in ultima perioada, reteta este improvizata. De data aceasta am ales ceva cu putine ingrediente, pe care le aveam deja in casa.

Pentru blat am folosit o cana de migdale si vreo 10 curmale, hidratate peste noapte (am pus si curmalele tot peste noapte pentru ca am unele cu tot cu samburi, mai putin dulci, care se inmoaie foarte greu). Am maruntit cele 2 ingrediente in robotul de bucatarie si am intins bine compozitia in forma de tort.

Peste blat am asezat cirese decongelate.

Pentru crema am folosit o cana de caju hidratat vreo 2 ore cu sucul de la ciresele decongelate si apa cat sa ajunga nivelul cantitatii de caju din blender. Am adaugat o cana de cirese, vreo 5 lingurite pline de miere de albine, 1 lingurita de vanilie pudra, 4 linguri de cacao cruda si vreo 8 linguri de unt de cocos topit pe baie de aburi. Toate au fost puse la ochi si dupa gust. Am mixat bine toate ingredientele (mai putin untul de cocos) in blender pana am obtinut o crema fina. Am adaugat apoi untul de cocos topit si am amestecat din nou.

Separat, am dat in clocol 1 lingurita de agar-agar (gelifiant) in 100 ml apa si, dupa ce s-a racit usor, am turnat amestecul peste compozitia din blender si am amestecat din nou. Am turnat crema peste blat si am dat tortul la rece.

Este un tort lejer, foarte gustos, iar ciresele decongelate si-au pastrat foarte bine gustul si consistenta. Cine vrea sa-l incerce?🙂

tort2 (1 of 1)