Tort de petrecere de 2 ani

Pentru petrecerea de 2 ani am pregatit un tort in doua variante: crema de vanilie cu fructe de padure, pentru cei mici, si cu fructele intregi si crema de vanilie pe deasupra pentru cei mari. Pozele sunt de dinainte de a fi scoase torturile din forme pentru ca stiam ca la petrecere nu voi avea timp.

tort de petrecere1

tort de petrecere3

Cantitatile sunt indicative pentru ca am pus la ochi, dupa gust. Pentru blat am folosit 2 cani de migdale hidratate peste noapte, 20 de curmale hidratate vreo 2 ore si o lingurita de vanilie. Am mixat totul in robotul de bucatarie si am intins bine compozitia  cu o spatula in 2 forme. Intr-una din forma am asezat un pat de fructe de padure asortate, decongelate: afine, zmeura si mure.

Pentru crema de vanilie am folosit: 2 cani de caju hidratate vreo 2 ore, lapte de cocos cat sa acopere cantitatea din blender (am mai pus apoi vreo 2 linguri ca sa se invarta bine blenderul), miere de albine (in jur de 5-6 linguri), vanilie pudra vreo 3 lingurite, jumatate de cana de unt de cacao topit pe baie de aburi si putina lamaie (2-3 linguri).

Am mixat totul (mai putin untul de cacao) in robotul de bucatarie pana am obtinut o crema groasa. Am adaugat untul de cacao topit si am amestecat din nou. Am impartit compozitia in 2 parti relativ egale. O parte de crema de vanilie am amestecat-o in blender cu fructe de padure asortate (cred ca erau vreo 250 gr). Separat, am pregatit amestecul de agar-agar dintr-o lingurita plina de praf de alge si un pahar mai mare de apa. Dupa ce s-a racit usor, am turnat jumatate din cantitate peste crema de vanilie cu fructe de padure si jumatate peste crema de vanilie simpla.

Am turnat crema de vanilie simpla peste forma in care am pus fructe de padure intregi si am ornat cu fulgi de migdale. Crema de vanilie cu fructe de padure am turnat-o peste cealalta forma si am ornat-o cu fructe de padure si cativa fulgi de migdale.

Tortul, oricare dintre cele doua, este foarte usor, acrisor si a fost, cred eu, pe placul tuturor. Oricum sarbatoritul este ca intotdeauna super incantat!🙂

tort de petrecere11