Tortul de 2 ani

tort de 2 ani 1Au fost doua torturi pregatite pentru aceasta ocazie (de fapt 3, dar 2 sunt cam acelasi lucru, urmeaza in curand pe blog). Astazi reteta pentru primul dintre ele, inspirata de un material primit pe mail de la Karen Knowler. Cantitatile sunt aproximative, dupa gust.

Pentru blat am folosit 2/3 cana de migdale hidratate peste noapte, 10 curmale hidratate vreo 30 minute si 2 cm de radacina de ghimbir rasa. Am mixat totul in robotul de bucatarie dupa care am intins compozitia in forma.

Pentru crema am folosit: o cana de caju crud hidratat vreo 2 ore, lapte de cocos (aprox 250 ml, cat sa depaseasca usor cantitatea de caju din blender), cam 4 linguri de miere de albine, o lingurita de vanilie, zeama de la jumatate de lamaie si coaja de la o lamaie si vreo 40 gr de unt de cacao topit pe baie de aburi. Am mixat in blender toate ingredientele (cu exceptia untului de cacao) pana am obtinut o crema fina. Daca nu se invarte bine blenderul, mai puneti putin lapte de cocos sau apa. Am adaugat apoi untul de cacao si am amestecat bine. Separat, am dat in clocot 1 lingurita de agar-agar (gelatina din alge, sub forma de praf) cu un pahar de apa (150 ml) si, dupa ce s-a racit usor, am turnat amestecul peste compozitia din blender si am amestecat bine. Am turnat crema peste blat si am ornat cu fulgi de migdale. Am dat tortul la rece, in frigider. Se incheaga repede, datorita agar-agar. Daca puneti mai mult unt, puteti renunta la agar-agar si trebuie tinut tortul la congelator peste noapte ca sa se inchege bine.

tort de 2 ani 21

Sa mai spun cat de minunat a fost? Las imaginile sa vorbeasca🙂

poza cu tort