Prajitura cu fructe de padure

prajitura cu fructe de padure1O prajitura care trebuia sa fie un tort, dar m-am razgandit pe parcursul executiei. Au iesit mai multe prajituri, in forme diverse, dar am imortalizat doar doua dintre ele🙂

Ma gandisem initial la un tort cu un strat de fructe de padure si unul de vanilie, dar pentru ca ma hotarasem sa folosesc mai multe forme mai mici, nu au mai incaput ambele straturi in forme asa ca am facut 2 deserturi: prajitura cu fructe de padure si budinca de vanilie.

Pentru prajitura am folosit:

Blat – o cana de migdale hidratate peste noapte, amestecate cu 2 linguri de cafea din cereale, una de unt de cocos, 1/2 baton de vanilie si vreo 10 curmale hidratate vreo 30 minute. Totul maruntit si amestecat in robotul de bucatarie.

Crema de fructe de padure – jumatate de cana de caju hidratat vreo 4 ore, 1/2 baton de vanilie, 4 lingurite de miere de albine, in jur de 5 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi. Am pus mai intai cajuul in blender cu apa cat sa invarta bine blenderul (cam pana la nivelul cantitatii din blender) si am mixat pana am obtinut o crema. Am integrat apoi restul ingredientelor si am mixat din nou. Am mutat compozitia intr-un vas, am adaugat fructele de padure (am folosit zmeura si mure decongelate, cu tot cu sucul pe care l-au lasat) si am amestecat usor cat sa nu zdrobesc prea tare fructele.

Separat, am dat in clocot 1/2 lingurita de agar-agar (gelifiant natural) cu 1/2 pahar de apa si, dupa ce s-a racit putin, am adaugat amestecul la crema si am amestecat bine (prefer sa folosesc agar-agar ca sa nu pun foarte mult unt, sa nu trebuiasca sa pun tortul in congelator si sa se tina bine compozitia; de altfel, daca cresteti cantitatea de unt si folositi congelatorul, ar trebui sa fie la fel de bine). Am turnat compozitia peste blatul nivelat bine in forme si am dat prajiturile la frigider.

In vreo 2 ore sunt bune de savurat. Nu mai zic de aroma si de cat de incantat a fost cel mic si toti cei care au gustat🙂