Prajitura de ciocolata

O minunatie! Trebuie sa spun de la inceput cat de minunata este. E o reteta adaptata dupa cea din cartea Bucataria bazata pe cruditati si alimente vii. Nu am facut modificari majore, doar un pic la cantitati si am folosit miere de albine in loc de sirop de agave. Nu am pus nici ulei de masline pentru ca mi s-a parut in plus.

Eu am amestecat toate ingredientele odata in timp ce in reteta se pregatea separat sosul de ciocolata (din cacao, unt de cocos, vanilie, scortisoara, indulcitor).

Am amestecat si maruntit in robotul de bucatarie asa:

1 cana de migdale inmuiate in apa pentru vreo 8 ore dupa care le-am clatit bine

1 lingurita rasa de scortisoara

2 lingurite rase de vanilie pudra

4 linguri cu varf de cacao cruda

4-5 linguri de miere de albine

4-5 linguri de unt de cocos

un pic de sare

Dupa ce s-au amestecat bine ingredientele, am mutat compozitia pe farfurie folosind o forma rotunda (de 10 cm diametru). Apoi am pus prajitura la congelator. Noi am servit-o cu fructe proaspete, se poate pregati si un sos dupa preferinte. Reteta spune ca poate fi si deshidratata cateva ore la 40 grade, eu am preferat varianta rece.

Este foarte aromata, scortisoara si vanilia se completeaza foarte bine. Un deliciu, repet!