Tort de fructe de padure

Un tort excelent, cred ca cel mai bun dintre toate pe care le-am facut pana acum, dar de toate am zis asta oricum🙂

Pentru blat am folosit o cana de migdale (inmuiate peste noapte) maruntite si amestecate bine cu 2 linguri de ulei de cocos in robotul de bucatarie. Am intins compozitia in forma de tort si am dat la rece.

Pentru crema de fructe de padure am dezghetat, dintre ultimele rezerve de fructe congelate, 500 gr de mure si vreo 200 gr catina si coacaze. Am pastrat cam un sfert din cantitatea de fructe pentru jeleu. La crema am pus

o cana de caju (inmuiate peste noapte)

fructe de padure combinate

1/2 lingurita de vanilie pudra

6 linguri de miere de albine

6 linguri de unt de cacao (dat pe razatoare, topit apoi pe baie de aburi)

Am pus ingredientele in blender (mai putin untul) si am maruntit si amestecat bine-bine pana am obtinut o crema. Din cand in cand am ajutat cu o spatula ca sa se omogenizeze totul bine. Apoi am topit pe baie de aburi untul si, dupa ce s-a racit usor, l-am integrat in compozitie. Separat, am dat in clocot o lingurita de agar-agar cu 200 ml de apa si, dupa ce s-a racorit un pic, l-am amestecat cu restul compozitiei. Am turnat amestecul peste blatul de tort pe care l-am pus apoi la congelator (vreo 30-60 min).

Am asteptat sa se intareasca tortul si apoi am pregatit jeleul din fructele ramase, amestecate cu 2 linguri de miere de albine. Am dat in clocot 1/2 pahar de apa cu 1/2 lingurita de agar-agar si, dupa ce s-a racit un pic, am amestecat usor cu fructele si am turnat peste stratul de crema. Am dat tortul la frigider ca sa se intareasca (in jur de 30 min).

Este super bun, combinatiile sunt reusite, este racoritor si a fost pe placul tuturor!