Placintă cu mere

O alta prăjitură cu mere, pe care am facut-o cu ceva vreme in urma, dar nu am apucat sa o si pun pe site. Reteta este improvizata, m-am ghidat dupa ce am mai facut pana acum si m-am folosit de ingrediente din casa.

Pentru blat am maruntit si amestecat bine in robotul de bucatarie o cana de nuci (hidratate peste noapte), 3 smochine (hidratate vreo 2 ore), 1/2 lingurita de scortisoara. Pentru umplutura am amestecat intr-un bol 3 mere medii date pe razatoarea de sticla, 1/2 lingurita de scortisoara, 7-8 linguri de faina din seminte de floarea soarelui (rasnite in masina de cafea).

Am intins bine compozitia pentru blat intr-o forma si am pus peste umplutura de mere. Am dat la rece si am servit-o cu sos de scortisoara facut din apa, scortisoara si putina miere de albine. Este un desert super usor, foarte bun si rapid cu succes maxim la cel mic (care a mancat aproape 2 portii).

Pe langa gustul delicios al placintei crude, trebuie sa spun cat de minunate sunt smochinele hidratate pentru cateva ore. Nu stiu cum de nu le-am incercat pana acum🙂 Iar combinatia cu mere merita din plin.