Tort de capsuni

Am pregatit acest tort pentru Sarbatori si a avut, ca si celelalte, mare succes. Este simplu de facut si din ingrediente putine. Am folosit capsuni congelate din rezerva de iarna.

Pentru blat am folosit o cana maricica de migdale lasate la inmuiat peste noapte cu 2 lingurite de cafea din cereale si vreo 10 curmale hidratate vreo 4 ore (fiindca sunt mai tari si se inmoaie destul de greu). Le-am maruntit si amestecat pe toate in robot si am pus compozitia in forma de tort.

Primul strat de crema este de capsuni. Am folosit o cana mare de caju hidratat peste noapte impreuna cu zeama de la capsuni (cum s-au dezghetat) cat sa acopere cantitatea din blender pe trei sferturi. Am mai pus o lingurita de vanilie, vreo 3 linguri de miere de albine si o cana de capsuni. Le-am maruntit bine-bine in blender pana am obtinut o compozitie cremoasa. Separat am dat in clocot jumatate de lingurita de agar-agar (gelatina minune) cu jumatate de pahar de apa. Am lasat sa se raceasca un minut dupa care pus amestecul in blender peste crema de capsuni si am mai amestecat putin. Am turnat compozitia peste blat si am pus tortul in frigider ca sa se intareasca. Am asteptat 10-15 minute timp in care am pregatit stratul de ciocolata.

Stratul de ciocolata este dintr-o cana de caju, vreo 2 linguri de miere de albine, un pic de vanilie si o lingurita jumatate de pudra de roscove. Am adaugat zeama de la capsuni si am procesat bine in blender similar ca la crema de capsuni. Si aici am pus amestecul de agar-agar cu apa pe care l-am amestecat in blender cu crema. Apoi am turnat compozitia in forma de tort si am dat din nou la rece.

Jeleul de capsuni este facut dintr-o cana de zeama de la capsuni (au lasat destula zeama incat sa-mi ajunga pentru toate straturile) si o lingurita de agar-agar date in clocot impreuna dupa care le-am amestecat cu o cana de capsuni si o lingurita de miere de albine. Am turnat compozitia peste celelalte straturi si am dat tortul din nou la rece.

Este un tort racoritor, nu foarte dulce, dar foarte bun. Cremele sunt asa de bune si separat incat merg foarte bine si in alte combinatii.