Tort de portocale

LE: Asa arata tortul fara inel🙂

Am pregatit acest tort de ziua fetitei unei prietene. A facut un anisor, asa ca ii uram inca o data

La multi ani, Eva!

Un tort regal, delicat, pentru o fetita delicata🙂 Nu este complicat sau greu de facut. Cu ingrediente putine si la indemana, zic eu. Nu am urmat o reteta anume ci m-am bazat pe experienta acumulata pana acum🙂

Pentru blat am folosit

1 cana jumatate de migdale hidratate vreo 8 ore

10 curmale hidratate vreo 2 ore

1/2 lingurita de vanilie pudra

Separat, am pus feliile de la o portocala, taiate in jumatate, in putina miere de albine si le-am lasat cam o ora.

Am folosit migdale decojite, dar mi se par mult mai bune cele in coaja. Spun asta pentru ca am remarcat ca nu se hidrateaza la fel de bine ca cele in coaja si nu au gustul la fel de fraged. Asa ca prefer sa decojesc eu migdalele, daca chiar va fi nevoie.

Am maruntit si amestecat bine in robotul de bucatarie toate ingredientele pana am obtinut o compozitie omogena si un pic lipicioasa.  A intins bine blatul in forma de tort si am pus pe margine feliile de portocala cu partea mai groasa spre exterior. Am pus blatul la frigider cat am pregatit crema.

Pentru crema am folosit

2 cani mari de nuci caju hidratate cam 8 ore

sucul si pulpa de la 2 portocale

3 linguri de miere de albine

1/2 lingurita de vanilie pudra

3 linguri de unt de cocos

Am amestecat si maruntit ingredientele in blender (cu exceptia untului de cocos) pana am obtinut o compozitie cremoasa. Am adaugat untul de cocos si am amestecat bine-bine. Separat, am amestecat 1 lingurita rasa de agar-agar cu 1/2 pahar de apa, după care am dat amestecul in clocot si l-am lasat sa se raceasca putin. Am turnat amestecul in blender si am mai amestecat cateva secunde.

Am turnat crema peste blat si am ornat cu nuca de cocos. Am pus tortul in frigider ca sa se intareasca bine (vreo 2 ore minim) si am ornat cu felii de portocala si merisoare uscate.

A iesit un tort foarte bun, nu foarte dulce (doar era pentru pici), cu aroma discreta de portocale si vanilie. Cu siguranta o sa-l mai fac si cu alta ocazie! Asteptam si pozele facute la petrecere!🙂