Prajitura cu afine si banane

Prajitura aceasta s-a nascut din resturi si e improvizata de la cap la coada. A iesit super buna, desi am uitat sa pun unt de cocos in crema. Acum imi dau seama ca imi plac cremele raw si fara vreun unt.

Pentru blat am folosit

– pulpa de la laptele de migdale (facut din vreo 45 de migdale)

– 5 curmale hidratate vreo 2 ore

– 1/2 lingurita de vanilie pudra

Am maruntit totul in robotul de bucatarie pana am obtinut o compozitie lipicioasa. Am mutat compozitia in forma, am pus pe deasupra felii de banane si am dat la rece.

Pentru crema am amestecat bine in blender

– 1/2 cana de caju (ce a ramas de la tocanita de ciuperci)

– 2 linguri sirop de agave

– 1 lingura cu varf de afine decongelate (trebuie sa le folosesc destul de repede ca sa nu se strice)

– 2-3 linguri de zeama de lamaie

Separat, am dat in clocot 1/2 lingurita de agar-agar (gelifiant) cu 1/2 pahar de apa si am amestecat bine lichidul cu crema. Am turnat peste blat si am dat prajitura la congelator ca sa se intarasca repede. Dar nu trebuia. Trebuia sa o tin in frigider, cum am facut cu toate torturile de pana acum. Desi e super buna, daca e tinuta la temperatura camerei, lasa foarte multa apa si se lasa. E foarte buna ca blatul este insiropat cu sucul de la crema, dar totusi faptul ca se lasa nu-mi place. De tinut minte. Poate daca as fi folosit un unt nu s-ar mai fi intamplat. Ramane de testat.