Fursecuri de smochine

Sunt niste fursecuri super bune si rapid de facut, doar sa aveti rabdare sa se „coaca”. Reteta este inspirata din cartea Bucataria bazata pe cruditati si alimente vii. Am folosit

o cana mare de nuca lasata la inmuiat vreo 8 ore (e suficient si 4)

7 smochine mari deshidratate si lasate la inmuiat cam 2 ore (e suficient si una singura)

jumatate de lingurita de scortisoara

1 mar mare

Am taiat marul felii rotunde subtiri. Am maruntit si amestecat bine in robot nuca cu smochinele (le-am taiat un pic inainte ca sa mearga robotul mai usor) si scortisoara. Din aceasta compozitie am facut bombonele pe care le-am pus pe feliile de mar si le-am aplatizat cu degetele umede (ca sa nu se lipeasca) cat sa nu fie mai inalte de vreo 5 mm. Am pus fursecurile pe calorifer, pe hartie de copt, unde le-am lasat cam 12 ore (peste noapte).

Merele s-au inmuiat, compozitia de smochine s-a uscat putin. Noi am fost super incantati!