Prajitura cu portocale

O prajitura ge-ni-a-la inspirata de reteta de brownies cu portocale a Ligiei Pop. Am modificat cantitati si ingrediente in functie de ce am avut in casa. Pe scurt, e o prajitura cu nuca, sos de ciocolata, coaja de portocale si miere de albine.

Am pregatit coaja de la 2 portocale bio de cu seara, dupa indicatiile Ligiei. Am taiat coaja bucatele pe care le-am pus pentru o ora in apa calduta. Apoi am scurs apa si am amestecat bucatelele cu 2 linguri de miere si le-am pus la frigider pana a doua zi.

Sosul de ciocolata l-am pregatit tot dupa indicatii, dar am folosit 3 linguri de cacao cruda, 1/3 cana de apa, 3 linguri de unt de cacao (pe care l-am topit pe baie de aburi), o lingura de miere de albine si un varf de cutit de vanilie. Important e ca toate ingredientele sa fie la temperatura camerei pentru a nu se intari brusc untul de cacao.

Pentru blat am folosit 3 cani mari de nuca pe care am macinat-o. Am amestecat nuca cu sosul de ciocolata, am mai adaugat 2 linguri jumatate de miere de albine, am pus compozitia in forma si am dat la frigider pana azi cand am descoperit ce minunatie de prajitura a iesit. Coaja de portocale are un gust foarte bun, iar in combinatie cu cacao este si mai buna.

O prajitura excelenta pentru prima zi a anului. La multi ani!