Tort de caise

Am pregatit tortul pentru Craciun si petrecerea de mot, dar n-a mai apucat sa fie fotografiat. Singura felie ramasa a fost si imortalizata rapid pentru evidenta. Un tort apreciat, usor, racoritor, nu foarte dulce, bun si pentru cei mici. Nu am urmat o reteta anume, ci am imbinat elemente din doua retete, de la Ligia Pop si de la Ina si am mai adaugat ce mi s-a parut mie ca ar mai merge pentru tortul asta.

Pe scurt, pentru blat am maruntit si amestecat in robot o cana de migdale hidratate peste noapte cu doua linguri de cafea de cereale, vreo 6 curmale si jumatate de lingurita de vanilie. A iesit o compozitie usor lipicioasa pe care am intins-o intr-o forma de tort si am dat-o la rece.

Pentru crema de caise am decongelat vreo 6-7 caise mari pe care le-am maruntit in robot. Am amestecat in blender caisele cu o cana de caju macinat, in jur de 5 linguri de unt de cacao topit pe baie de aburi si vreo 5 linguri de sirop de artar. Aici trebuie avut grija ca ingredientele sa fie la temperatura camerei, altfel untul de cacao se intareste rapid. A iesit o crema racoroasa, acrisoara pe care am pus-o peste blat si am dat din nou la frigider.

Crema de ciocolata este facuta din 3 linguri de pudra de roscove cu 5 linguri de sirop de artar, jumatate de lingurita de vanilie si 3 linguri de ulei de cocos. Pentru ca am vrut sa fie un fel de jeleu, am dat in clocot un pahar de apa cu o lingurita rasa de agar-agar pe care l-am amestecat cu crema de ciocolata. Am asteptat sa se raceasca si sa se intareasca usor si l-am turnat peste celelalte doua straturi, dupa care am pus din nou tortul la frigider.

In sirul evenimentelor, nu am mai apucat sa ornez tortul, dar a fost foarte bun si asa. Il recomand cu drag!