Tort de mere si ciocolata

Pentru astazi e ziua mamei mele, m-am gandit sa-i fac un tort. De mere, pentru ca avem foarte multe. Nu prea stiam cum sa-l fac asa ca l-am gandit din ce am mai facut pana acum. E un tort din trei straturi: blat, crema de mere si crema de ciocolata.

Pentru blat am folosit:

pulpa de migdale (am facut lapte de migdale din jumatate de cana de migdale – vreo 60, lasate la hidratat peste noapte si 3 curmale, plus 600 ml de apa)

o cana de nuci (hidratate peste noapte si clatite bine, bine inainte de a le folosi)

7 curmale deshidratate fara samburi (inmuiate pentru vreo jumatate de ora)

4 lingurite seminte de in

2 linguri de cacao

2 linguri de apa

Am pus totul in robot si am mixat pana s-au omogenizat toate ingredientele si a rezultat o compozitie omogena. Am pus blatul in forma de tort si am dat la rece.

Pentru crema de mere:

3 mere marisoare

1/3 cana de stafide

1/3 lingurita de vanilie

seminte de floarea soarelui macinate (am pus 11 linguri pline, dar cantitatea poate diferi in functie de cat de zemoase sunt merele)

Am pus merele cu stafidele, vanilia si o lingura de apa in robot si le-am maruntit bine dupa care am mutat compozitia intr-un castron si am adaugat faina de seminte de floarea soarelui pana am obtinut o compozitie moale, dar fara a fi apoasa. Am pus crema peste blat si am dat la rece pana am pregatit crema de ciocolata.

Crema de ciocolata am facut-o dupa reteta de spuma de ciocolata. Am pus-o peste celelalte 2 straturi si am dat la rece din nou. A iesit foarte, foarte bun!

La multi ani, mami!