Tarta cu zmeura

Pentru ca mi-a ramas pulpa de migdale de la laptele cu cacao, m-am gandit sa fac o tarta cu fructe. De mult voiam sa fac un tort sau o tarta, dar cumva mi se parea greu. M-am inselat clar. E foarte simplu, doar trebuie sa ai ingredientele, nu ca mine care s-a trezit dupa ce a facut blatul ca fructele (voiam sa fac cu coarne) nu mai sunt chiar asa de bune. Noroc ca inca e piata plina de zmeura ca asa am salvat tarta.

Reteta e inspirata de alte doua retete, tort de ciocolata si zmeura si tort de migdale. Mie mi-a iesit mai degraba o tarta pentru ca am folosit cantitati mai mici si ingrediente mai putine. Oricum, a iesit genial! Am folosit asa:

Pentru blat:

– pulpa de migdale de la lapte

– jumatate de cana de migdale (puse la hidratat de cu seara)

– o mana de merisoare

– 3 lingurite de seminte de in

– vreo 3 curmale (am pus mai putine pentru ca pulpa de migdale era deja dulce)

– 2 lingurite de cacao

Am pus totul in robot si am mixat pana s-au maruntit bine si compozitia era un pic lipicioasa. Am mai adaugat niste merisoare si am amestecat inca un pic. Am pus compozitia intr-o forma de tort (am presat bine cu un cutit) si am dat-o la rece.

Dupa ce ne-am intors de la piata am facut si crema:

– jumatate de cana de caju (inmuiate pentru vreo 12 ore, dar cred ca e ok si vreo 3)

– 8 curmale

– o lingura de miere

– 3 lingurite de de cacao

– 2 linguri de cocos

– 2 maini de zmeura

Am pus cajuul cu un pic de apa in robot si am mixat pana s-a facut pasta. Am adaugat mierea, curmalele si cacao si am mixat pana s-au amestecat bine si s-a facut o crema. Am adaugat zmeura si am amestecat usor cu o lingura incat sa nu o zdrobesc prea tare. Am intins usor compozitia peste blat si am ornat cu zmeura. Cumparasem o cutie de 500 gr si am folosit mai bine de jumatate din ea. Am pus tarta la rece pentru putin timp pentru ca eram mult prea curioasa ce a iesit🙂 Si a iesit foarte bine!